Wypadek, który wydarzył się 28.12.2013 roku. Ku przestrodze!

Postanowiłem napisać dość osobisty artykuł ku przestrodze. Wypadek w którym zginął mój brat wydarzył się 28.12.2013 roku w okresie poświątecznym. Sytuacja wyglądała następująco, Święta Bożego Narodzenia nastrój świąteczny, przygotowania z rodziną, sałatki, bigos, karp i tak dalej, wszystko w najlepszym porządku, to co się wydarzyło kilka dni później czyli 28 grudnia przerosło Nas wszystkich, stała się tragedia rodzinna, zginął mój brat i przyjaciel w jednej osobie z wykształcenia Informatyk, pracował w Warszawie, był zaręczony. Około godziny 18-stej jadąc trasą Olsztyn - Warszawa w miejscowości Zygmuntowo gm. Glinojeck, pow. ciechanowski doszło do wypadku samochodu osobowego VW Golf, który po manewrze wyprzedzania stracił panowanie i po obróceniu pojazdem zjechał na przeciwległy pas ruchu i zderzył się z samochodem ciężarowym marki DAF. W wyniku zderzenia doszło do pożaru samochodu osobowego, w którym znajdował się uwięziony 28-letni kierowca czyli mój brat Ś.P. Krzysztof.


Ciężarówka była na lewoskręcie do cukrowni, chciałbym zaznaczyć, że w tamtych okolicach często dochodzi do wypadków, prosiłbym o uwagę i ostrożność w okolicach Zygmuntowa ponieważ zdarza się, że nawierzchnia jest tam śliska, z relacji pewnych osób wynika, że cukrownia, która w pobliżu przetwarza buraki cukrowe wytwarza ogromne chmury, które mogą się skraplać a w pewnych warunkach osadzając się na nawierzchni dróg asfaltowych.

Kolejnym negatywnym czynnikiem jest fakt, że ciężarówki transportujące buraki do cukrowni często zostawiają po sobie błoto, które może stwarzać zagrożenie i niebezpieczne sytuacje na drodze tym bardziej kiedy jest sezon na przetwarzanie buraków cukrowych i ruch tych ciężarówek w tamtej okolicy jest wzmożony.

Postanowiłem napisać ten artykuł ponieważ 28 grudnia tego roku zbliża się szósta rocznica śmierci mojego Ś.P. brata i jako jeden z administratorów serwisu postanowiłem udostępnić opis oraz zdjęcia, filmy z tego tragicznego w skutkach wypadku Ku przestrodze!



Nowe przepisy-jazda na suwak i korytarz życia

Ministerstwo infrastruktury od dziś (06.12.19) wprowadza w życie nowelizację ustawy prawa o ruchu drogowym, które zobowiązują kierowców do jazdy na suwak i tworzenia korytarza życia.

 Ustawa ta ma na celu zwiększyć bezpieczeństwo i płynność ruchu na drogach oraz w razie wypadków umożliwić jak najszybsze dotarcie służb ratunkowych na miejsce zdarzenia. W skrócie korytarz życia ma wyglądać następująco:kierowcy poruszający się lewym skrajnym pasem mają obowiązek zjechać na lewo, a poruszający się pozostałymi pasami na prawo, tak aby umożliwić przejazd środkiem służbom ratunkowym w jak najszybszym czasie.Zasady te mają dotyczyć dróg o przynajmniej dwóch pasach w jednym kierunku.



Jazda na suwak ma pomagać w przypadkach zmiany pasa ruchu i zapobiegać tworzeniu się zatorów na drogach.Przepis ten dotyczy dróg z co najmniej dwoma pasami ruchu w jednym kierunku. Krótko mówiąc kierujący pojazdem poruszający się sąsiednim pasem ruchu, który ma kontynuację jest zobowiązany w warunkach zmniejszonej prędkości w przypadku zaniku pasa lub występującej przeszkody, umożliwić jednemu lub dwóm pojazdom w zależności od ilości pasów ruchu, zmianę pasa na pas sąsiedni, który umożliwi dalszą jazdę.

Pamiętajmy że zastosowanie nowych przepisów może uratować komuś życie.




Promowanie Inicjatywy wdrażania poprawy bezpieczeństwa na Polskich drogach

Celem administracji NaPolskichDrogach.PL jest promocja inicjatywy wdrażania bezpieczeństwa na Polskich drogach, reklamowanie postów na facebooku by dotrzeć do każdego Polskiego kierowcy aby przeglądając swojego facebooka chociaż w 2 % wyświetlały się czytelnikowi posty "ku przestrodze" o wypadkach samochodowych ale i nie tylko, powstała już grupa redaktorów, którzy będą stale publikować kolejne treści bardziej profesjonalne i pisane przez naszych sympatyków, dążymy do doskonałości w tym co robimy. 

   Ideą grupy mądrych i inteligentnych ludzi jest tworzenie poradników, opisywanie w sposób uświadamiający o rozmaitych zagrożeniach jakie każdego z Nas mogą napotkać, statystyki przedstawiane przez instytucje Państwowe nadal biją na alarm! Jeśli Policja nie do końca sobie radzi z wyłapywaniem piratów drogowych, My jako obywatele postanowiliśmy stworzyć tą stronę i promować jej ideę aby do tych piratów drogowych dotrzeć poprzez popularne media społecznościowe i uświadamiać, biorąc pod uwag fakt, że większość Polaków jeżdżących po Polskich drogach posiada smartfony i mają w nich zainstalowane aplikacje społecznościowe, przeglądając treści to jakby chociaż w pewnym procencie pojawiały się w nich informacje o wypadkach systematycznie to w dużym prawdopodobieństwie taki uświadomiony kierowca "w skali całego kraju" teoretycznie mógłby starać się jeździć po prostu bezpieczniej. Zależy Nam na bezpieczeństwu wszystkich Polaków dlatego staramy się promować inicjatywę na całą Polskę.

   Położenie naszego kraju na mapie Europy oraz jego usytuowanie na szlaku transportowym wschód-zachód, generuje bardzo duży ruch tranzytowy. Jak wynika z danych Komendy Głównej Straży Granicznej, w 2018 roku przez zewnętrzne granice UE do Polski wjechało 12 435 345 pojazdów, w tym 9 970 787 stanowiły samochody osobowe. Pojazdy jakimi poruszają się Polacy są coraz szybsze, dużym zagrożeniem są przydrożne drzewa, łącząc do tego bezmyślność pewnej grupy kierowców dodając do tego warunki atmosferyczne powstają śmiertelne wypadki, każda śmierć to czyjaś tragedia dlatego zależy nam na tym aby próbować dotrzeć do tej grupy społeczeństwa, inicjatywa wdrażania bezpieczeństwa uświadamiając kierowców poprzez media społecznościowe naprawdę działa i treści na niej zamieszczane w pewnym stopniu będą przekładać się na spadek wypadków na Polskich drogach.


Pozdrawiam i Życzę samych bezpiecznych podróży! Administrator Patryk Niedźwiecki

Grupy SPEED na drogach

Prędkość jest jednym z kluczowych czynników wpływających na ryzyko zaistnienia wypadków drogowych i skalę ich skutków. Nadmierna lub niedostosowana do warunków ruchu niesie za sobą zagrożenia nie tylko braku opanowania pojazdu, a w konsekwencji doprowadzenia do  wypadku, lecz w istotny sposób wpływa na rodzaj doznanych obrażeń.



                                                 Grupy SPEED na drogach         
   
Źródło: ​policja.pl​​​